zaterdag 2 maart 2013

Geluk

Lieve lezeressen,

Geluk begint al vanaf je geboorte. Je bent gezond, geboren in een huis van steen, ouders met genoeg geld om je dagelijks te eten te geven en aan meer verwachtingen te voldoen aangezien je dit op internet leest. Toch is geluk niet 1 iets. Je hebt grote gelukkigheden zoals het goed van een ongeluk afkomen of dat je ouders hun huwlijk weer bijlappen. Je hebt geluk met voorwerpen zoals heel blij zijn met je nieuwe telefoon. Kleine gelukjes zoals dat lekkere koekje. Gedeeld geluk zoals je beste vriendin haar opa die uit het ziekenhuis komt. Iedereen ziet geluk als iets anders.

Mensen in Afrika kunnen met kleine dingen al blij zijn, dat is ook geluk, of niet? Dat de meesten in Europa niet meer van iets kleins kunnen genieten vind ik erg, Gewoon vrolijk zijn doet iedereen goed. De mensen van tegenwoordig hebben speciale dagen ervoor. Zijn dage zoals Kerst, je verjaardag & valentijnsdag niet stiekem ook gelukkig makend? Jep. Gewoon jezelf verwennen is ook geluk.

Op dit moment lees ik een boek, "Het wereldje van van Beer Ligthart". Enkelen hebben dit boek waarschijnlijk al gelezen. Ik vind het geweldig, het is zo mooi om te lezen hoe een jongen die na een ongeluk blind wordt en daar langzaam mee leert leven. Er wordt in het boek iets gezegt door een man die bijna doodgaat. Maak jezelf niet klein en heb geen zelf medelijden, dan zullen anderen dit ook niet hebben en ben jij gelukkiger. Dit is niet de precieze quote, dit is hoe ik het zelf verwoordde. Het is een prachtig boek om te lezen, zeker de moeite waard.

Dit wilde ik graag met jullie delen, omdat kleine dingen als geluk en gelukkig zijn heel mooi kunnen zijn. Heb lief, Heb geluk, Hou van het leven.

xxxLisa

1 opmerking:

  1. Mooi geschreven en ik had al eens over dat boek gehoord. Misschien moet ik hem toch maar eens lezen! X

    BeantwoordenVerwijderen