maandag 25 maart 2013

DIY: ombrenails


Na langer het concept ombre nages te kennen heb ik het dan nu eindeijk zelf uitgeprobeerd. En wauw, wat is het leuk geworden! Ik ben dol op deze nailart, omdat het makkelijk te maken is en omdat het super makkelijk te varieren is. Je kan bijvoorbeeld een leuk steentje erop plakken of gewoon hele regenboog ombrenagels maken!

Bij mijn eerste versie heb ik 3 kleuren gebruikt. Casuelle neon pink, Catrice 590 jade is not my name en Claire's lemon citron(Deze hoorde bij een set van 5 kleuren, ze ruiken!!)

Als eerste heb ik een sponsje geknipt in een blokje van 1 x 1 x 1 centimeter. als je kleine nagels hebt moet je een kleiner sponsje maken, zodat hij perfect op je nagels past.

Toen lakte ik de 3 kleuren op het sponsje. Dit mag lekker dik omdat je al je nagels (of in iedergeval 5) ermee moeten worden gedaan.

Ik raad je aan om plakband of schilderstape onder je nagels te plakken want anders krijg je de nagellak moeilijk onder je nagels vandaan. Dit deed ik dus niet en daar heb ik spijt van.

Dan komt het gedeelte waarbij ik de spons op de nagels ging duwen. Stempel eerst even op een andere ondergrond (wit papiertje?) om te zorgen dat er een beetje nagellak al uit het sponsje gaat, want anders krij je een grote vlek. Toen stempelde ik op mijn nagels. Dit moet je doen tot je hebt gewenste effect hebt bereikt.
Haal dan de nagellak buiten je nagels weg met een wattenstaafje en doe er een topcoat over.


Wat ik heb gedaan en wat jij ook misschien wil doen als je deze DIY gaat uitproberen is dat je een witte basis neemt. ombre is namelijk vrij doorzichtig!

Veel plezier met je ombre!!
xxxLisa

Heb je al eens ombre geprobeert? Is t mooi geworden?

3 opmerkingen:

  1. Leuk geworden! Wil het binnenkort ook eens gaan proberen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ziet er supermooi uit! Ik heb soortgelijke technieken wel een keer gebruikt om galaxy nagels te maken, maar ombre heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik ook wel een keer doen denk ik!

    XX Red Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is erg leuk geworden. En goede tips!

    BeantwoordenVerwijderen