maandag 11 februari 2013

Nagels herstellen na nepnagels

Als ik net nepnagels heb gedragen zijn mijn nagels onzettend zacht en kwetsbaar. Nu heb ik een paar manieren gevonden om ze hierna weer op te lappen.
Aan de nagels zelf
Ik begon met een badje van olie en citroensap. Daar laat je allebei je handen een kwartiertje in liggen en dan dep je ze voorzichtig droog. Vervolgens scrub je je nagelriemen zacht in een badje van zout of suiker(suiker is het fijnste) en een beetje olie. Dan maak je je nagels -echt alleen je nagels- schoon met nagellak remover. Dan neem je een verzorgende en voedende creme, of natuurlijk een nagel(riem)creme, en daar masseer je je nagelriemen mee. Herhaal dit zovaak als je wilt een aantal dagen lang.
Overig
Je kan door bepaalde dingen te eten en te doen je nagels ook sterker maken. Knoflook eten en oil pulling bijvoorbeeld.
Knoflook bevat super veel gezonde goede stoffen die je nagels sterk maken. Ook avocado en note zijn super goed voor je.
Oil pulling, of olie trekken, is het 15 minuten lang langzaam spoelen met zonnebloem- of sesam olie. Dit verbeterd en verhelpt uitwendige kwaaltjes, zoals bultjes, puistjes, sterke nagels en ga zo maar door, maar ook inwendige kwaaltjes. Denk aan hoesten, weestand, slapeloosheid en volgens ene dokter Karach zelfs longziekten, spataderen, eczeem en nog veel meer! Google maar eens.

Maar ik dwaal af. Iedereen weet dat het gewoon het beste voor je nagels is om geen nepnagels te dragen en voorzichtig om te gaan met nagellak. Nog beter is gewoon alleen een beetje vijlen en een base of topcoatje, klaar. 'Moeder natuur' heeft ons prachtige nagels gegeven en die mag je dan ook zeker laten zien!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!
xxx Lisa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen