vrijdag 8 februari 2013

DIY: lipbalm en eyeliner

Het is altijd leuk om makeup-DIY'tjes uit te proberen, vind ik tenminste. Zo heb ik voor jullie een hele leuke DIY, voor eyeliner en een voor lipbalm. De eyeliner werkte bij mij niet helemaal lekker, maar dat kan ook aan de producten liggen die ik heb gebruikt. De lipbalm was super fijn, echt heel lekker! Hier komen de recepten:
 

lipbalm:

Ingrediƫnten:
2/3 vaseline
1/3 (oude) lippenstift
een grote lepel
een warmtebron (waxinelichtje is voldoende)
een bakje

How-to:
Doe de vaseline en de lippenstift bij elkaar. Je hoeft nu nog niet te mixen, dat komt later, als het smelt. Steek je waxinelichtje aan of zorg dat je warmtebron warm wordt. Doe de lippenstift en vaseline bij elkaar is de lepel en verwarm het. Zodra het begint te smelten ga je zachtjes roeren. Als alles helemaal is gesmolten doe je je lipbalm in het uiteindelijke bakje en doe je hem een half uurtje tot 45 minuten in de koelkast. Klaar!


eyeliner:

ingrediƫnten:
wat vaseline(niet te veel!)

een kleur oogschaduw
een ondergrond die vies mag worden
een bakje
en een roerstokje

How-to:
Doe een beetje vaseline in het bakje en doe er vrij veel oogschaduw bij. Je hebt nogal veel pigment nodig om het mooi te laten zitten. Heel goed roeren en eventueel meer vaseline of oogschaduw toevoegen. Je kan het op doen door middel van een kwastje. Ik weet uit ervaring dat een schuin kwastje hier heel fijn voor is.


Ik hoop dat jullie iets aan deze DIY's hebben gehad. xxx Lisa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen